Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

amarul aman @ Twitter

    follow me on Twitter

    Sunday, December 13, 2009

    :: ABANG ::

    Aku amat tertarik artikel dari zaidel baharudin yang menulis dalam the malaysian insider, lagi2 musim cuti sekolah nie (kahwin la), terpikir jugak knp suami mesti di panggil abang, kalu suami itu lebih muda dari isterinya, mcm maner plak, kene panggil abang jugak ker, ataupun sebaya, hehehe, tapi kite orang Melayu memang di ajar kesopanan dan menghormati orang lebih tua, lagipun lebih manis si isteri memanggil si suami sebagai 'abang'. Jadi, panggil la 'abeng' (sebutan org Kelate), heheehe.



    Dalam keluarga aku, hanya seorang sahaja aku panggil dia sebagai 'ABANG', why? entah lah, aku sendiri 
    tak tahu, mungkin dari kecil aku dah biasa dia 'abang', sampai sekarang aku tak boleh ubah walaupun menyendiri status dia mcm maner, hatta dalam sembang2 with my friend, aku sokmo sebut "abang" dalam citer aku selalu, tanpa dia, siapa la aku, thanks ABANG.

    Aku plak, suka di panggil sebagai abang oleh seseorang, kalu sehari x dengar or SMS dari seseorang itu, mcm x best jer, hehehe,  perasaan aku biler di panggil abang, mcm rs rendah diri plak ( ye la, aku nie bongsu kn, so paham2 jer la), tapi mcm seronok pulak, ade orang hormat kite dan menyayangi diri kite, so perkataan abang ade kuasa di sebaliknya.

    p/s : lambat betul aku nk jadi abang betul2



    post signature

    3 komen...:

    sahromnasrudin said...

    bro, weekend lepas aku sempat ke tanjong karang..ada program kat citu..pambasmian kemiskinan..jengukla ke blog aku utk lihat foto2 yang aku sempat snap..bos hang pun ada kot..

    'AQILAH said...

    hehehe...selain abg, tak best ker?

    m.k.z.e said...

    sahromnasrudin : dah jenguk pun, siap bg bg komen ur entry k

    aqilah : bkn x best, tp atas diri masing2